Strategisk kommunikation som løftestang


Workshop: Kommunikationen, visionen og strategien
Hvilke platforme skal vi være på? Hvem taler vi til hvor og hvornår? Hvad bruger vi af ressourcer på kommunikation? Og er der nogle som i gerne vil tale mere med? Skal vi have et nyhedsbrev frem for kirkebladet? Spørgsmålene melder sig hurtigt, når vi arbejder med kommunikation. Vi kan ikke tale til alle hele tiden, så hvordan prioriterer vi de ressourcer, vi har ift. platforme, formater og behov?
I denne workshop tager vi, med udgangspunkt i de nyeste medietal, en snak omkring jeres behov, ønsker og kommunikation. Ønsker I en egentlig kommunikationsstrategi eller ønsker at arbejde mere struktureret med jeres kommunikation, så er denne dag en god samtalestarter omkring jeres kommunikationsarbejde.


Foredrag: Den digitale kirke – hvordan kommer vi i gang?
Danskere bruger rundt regnet 7 timer om dagen på medier (DRs medieforskning 2021). 9 ud af 10 ejer en smartphone, og det er ikke kun de yngre generationer, der bruger sociale medier, det er blot et spørgsmål om, hvordan vi bruger medierne. Men hvordan kan vi kommunikere kirke og være kirke på de digitale platforme?
I dette foredrag bliver I opdateret på de nyeste medietal. Hvilke målgrupper er på hvilke platforme, og hvordan fungerer de. Yderligere bliver I præsenteret for forskellige måder at være kirke på online, som forhåbentlig kan sætte gang i snakke omkring jeres egen kommunikation. 


Workshop om video og sociale medier
Denne workshop er for dig og dine kollegaer, som ønsker at gå i dybten med jeres kommunikation. Her kan vi arbejde med konkrete cases på tværs af platforme. Opsætning af plakater i Canva eller Indesign? Hvordan klipper jeg en hurtig video? Hvad er psykologien bag et godt opslag? Hvordan virker punktopsætning? Læs mere-knapper? Og den grafiske identitet ift. jeres kommunikation? Hvad er Reels, Storys og formater? 
Indholdet af workshoppen udarbejdes specifikt til den enkelte workshop. 


Temadag: Strategisk kommunikation, samskabelse og den store strategi
En hel dag med fokus på kirkens kommunikation kan gøre en kæmpe forskel. På en temadag bygger vi bro mellem viden og erfaring. Her får i de et oplæg med inspiraiton til den efterfølgende workshop. Med de nyeste tal og den seneste viden tager vi hul på snakken om hvilke platforme har i nu? Hvordan fungerer det? Hvilke behov har i? Hvilke resourcer har i? Hvem vil i gerne tale mere med? Dagen sammensættes til jeres behov, og ende ud i konkrete værktøjer og tilbage til det fortsatte arbejde med kommunikation. 

 

Vil du vide mere eller sende en bestilling,
så kontakt os på

Tlf.: 33 73 00 33
kirkefondet@kirkefondet.dk 

Kontakt Malte Ystrøm Madsen på tlf. 23 30 71 85 eller på mym@kirkefondet.dk for en afklarende snak, hvor vi fastlægger omfang, indhold m.m.

Priseksempler:

Foredrag
Varighed: ca. 1½ time inkl. samtale 
Kr. 5.000,- ekskl. moms og rejseudgifter

Workshop - varighed: ca. 3½ time 
Kr. 10.000,- ekskl. moms og rejseudgifter 

Temadag - varighed: ca. 7 timer med foredrag og workshop
Kr. 16.000,- ekskl. moms og rejseudgifter