Kirkefondets årsberetning 2022

Efter nogle lidt omskiftelige år med corona, har der i 2022 været godt fyldt op i Kirkefondets kalender.

Efterspørgslen har været stor på oplæg, visions- og inspirationsdage til sognenes videre arbejde med at være kirke. Det er virkelig fantastisk at mærke al den energi, der bliver lagt på alle niveauer i folkekirken. Overalt møder vi mennesker der vil folkekirken, om så det gælder små sognes processer med frivillighed, kommunikation og aktiviteter i nye boligområder, eller de store pastoratssammenlægninger, så er interessen for udviklingen af folkekirken stor.

Vores tal og sognestatistikker bliver stadig flittigt brugt over hele landet, som grobund for at udvikle nye kirkelige aktiviteter, ligesom at vi hele tiden bliver bekræftet i at udgivelser som ”Kirken i bevægelse” og ”Kirken i dag” kan være et godt sted at starte samtalen om fremtidens folkekirke.

Vi har knap nok lukket døren for 2022, før 2023 banker på. Og vi glæder os til at kunne fortælle jer om alle de nye tiltag, undersøgelser og projekter, der kommer i 2023.

Men inden da, kan du læse vores årsberetning for 2022 på linket nedenfor.

FIND ÅRSBERETNINGEN HER